Tattooed lucky freelancer in front of his working space, surrounded with his hobby toys longboard, vintage bicycle and green plant, stretching his hand in air while making break

A cégek több mint fele alkalmazna HO-ban marketingest

Egy friss kutatásból kiderült, hogy a cégek 67%-ának már nem olyan fontos, hogy a marketingeseik egész nap az irodában kuksoljanak.

A Hays új kutatása szerint a marketingszakembereket toborozni kívánó márkák közel fele (47%) még a recruiter folyamatot is online akarja lebonyolítani.

A vállalat negyedéves felmérése szerint a marketingesek 87%-a arról számolt be, hogy a hibrid munkavégzésnek köszönhetően javult a munka és a magánélet egyensúlya. A megkérdezett marketingszakemberek mintegy 61%-a nyilatkozott úgy, hogy a hibrid munkavégzést részesíti előnyben, és csak 5%-uk gondolja úgy, hogy teljes munkaidőben szeretne viszatérni az irodába.

De vajon mit gondolnak erről a cégek?

A cégek közel háromnegyede (73%) azt mondja, hogy újragondolja a munkahelyhasználat módját, a hot-desking-től az irodaterületek csökkentéséig, hiszen az iroda megléte már nem annyira fontos a toborzásnál, illetve a leendő munkavállalókat sem motiválja túlságosan.

Valójában a marketingeseket felvenni vágyók 67%-a úgy gondolja, hogy az irodába járás már nem olyan fontos, mint a járvány előtt volt.

„Határozottan úgy gondolom, hogy ez a rugalmas munkamodell nem múló gyakorlat, hanem itt marad.” – nyilatkozta Clare Kemsley, a Hays Marketing ügyvezető igazgatója.

A rugalmas munkavégzés iránti keresletet támasztja alá egy másik karrier- és fizetési felmérés is, amely szerint a 4463 megkérdezett marketingesek 82,6%-a szerint a hibrid vagy rugalmas munkavégzés a legfontosabb szempont a munkahely választásnál.

A munkavállalók szempontjai

Ha pusztán a „nagyon fontos” munkaköri jellemzők összehasonlítását nézzük, a hibrid munkavégzés a negyedik helyen áll (49,6%) a jó munkakörnyezet (70,4%), a méltányos anyagi jutalom (60,7%) és a karrier előrelépési lehetősége (55,6%) mögött.

A válaszadók közel fele (49,8%) jelenleg hibrid módon dolgozik, keverve az irodában töltött napokat az otthon töltött napokkal. Ez a szám a nagyvállalatok (250 fő feletti) marketingesek esetében 52,3%, míg a kkv-k esetében 47,3%.

És akik kevésbé szerencsések…

Mindazonáltal vannak olyan pórul járt marketingesek (Ők a kutatás 9,3%-át teszik ki), akiknél a munkaadó – a kérésük ellenére – megtagadta az otthonról való dolgozás lehetőségét.

Ebben a csoportban a HO elutasításának okai között olyan indokok sorakoznak fel, mint:
– céges elvárás, hogy a marketingesek teljes munkaidőben az irodában legyenek (34,2%)
– a cégvezetők nem hiszik el, hogy a távmunka hatékony (26,5%)
– ha másoknak be kell járni dolgozni, akkor a marketingesek se üljenek otthon ( 24,5%).